marți, 11 noiembrie 2008

Despre batrani...

Sunt eu singura care crede ca batranii se fac mai rai pe zi ce trece? Oare de ce? Eu aveam impresia ca toti batranii se poarta ca niste bunici simpatici si protectori, absolut inofensivi. Asta era iluzia mea si imi placeau batranii. Si acum imi mai plac - cei care fac parte din descrierea de mai sus - si, nu stiu de ce, mi se rupe inima mai tare cand vad un batran care sufera decat un copil. Parerea mea: copilul are inca toata viata inainte si va avea multe ocazii in care sa fie fericit, dar un batran nu poate decat sa isi astepte sfarsitul. Cand in ultimii ani de viata e si singur, abandonat, cu majoritatea prietenilor, rudelor la cativa metri sub pamant, pentru mine e sfasietor.
Dar, revenind la ideea principala, aceea ca multi batrani se inraiesc pe zi ce trece... Sunt numeroase cazuri in care batranii ma scot din sarite... De exemplu, cand se inghesuie in tramvai/autobuz/troleibuz/metrou dimineata. Mai oameni buni, inteleg ca aveti oaresce treburi la ora 7:30 a.m. - cu greu, insa accept - dar sunt oameni care intarzie la munca sau la scoala si tramvaiul nu pleaca pana nu se inchid toate usile, iar daca mata te incapatanezi sa intrii cand nu mai e loc nici pentru un ac, apai nu mai pleaca pana la pranz. Tot in mijloacele de transport in comun, au pretentia sa ai bun simt sa le cedezi locul, dar nu dau dovada de acelasi bun simt zicand macar un "multumesc". Sau daca nu vrei sa te ridici apeleaza la urmatoarea tactica: impinsul in ocupantul abuziv al scaunului pana iese prin geam ori se ridica. Nu mai spun ca incep sa comenteze cu voce tare, acompaniati de alti batrani indignati de o asemenea obraznicie. Ori daca vor sa 'susoteasca' ceva intre ei se aude pe o raza de vreo 10 metri. Dar ei nu au zis cu voce tare, nooo...
Uitasem sa spun ca sunt extrem de pudici si au o mentalitate extrem de invechita. Bine, accept lucrurile astea, pentru ca ei si-au trait copilaria, tineretea si maturitatea in alte vremuri, in care oamenii gandeau mai... hai sa nu zic incuiat. Ba am zis. Ma rog... Ideea e sa-si pastreze parerile pentru ei. Nici mie nu-mi convine ca uneori isi uita bunele maniere acasa, dar nu zic nimic, pentru ca eu le am la mine. Mi s-a intamplat sa comenteze batrani si batrane legat de faptul ca eu fumez. Pe strada. Si sunt fata. Asa si?! E un lucru rau, urat, etc., dar e alegerea mea. Tine-ti parerile pentru tine. Altadata un batran cu vizibile traume comuniste, le-a cerut in gura mare unor prieteni de-ai mei sa nu se mai sarute pe strada, deoarece ii vad copii si batrani. Ei, si?? Batranii au facut si ei chestia asta odata... demult... iar copiii vor ajunge si ei la chestii de-astea. Oameni buni, al doilea razboi mondial s-a terminat, Hitler a murit si - this may come as a shock - nici Ceausescu nu mai e pe-aici de mult!
Ei bine, iluzia mea ca batranii sunt blanzi si simpatici s-a cam evaporat. Dar eu tot ma incapatanez sa cred ca mai sunt si dintre acestia... Bine ca macar Mos Craciun exista! (lasati-mi macar iluzia asta...)

Un comentariu:

Oana spunea...

sa stii k asa este..

aa si sa stii k mos craciun chiar exista :X... :">